Friday, March 2, 2012

Idea Parti Upin Ipin

Salam Sejahtera.

Pihak KPZ telah banyak menerima pertanyaan serta maklumbalas daripada ibubapa mengenai anak-anak mereka yang gemarkan kartun Upin & Ipin. Antara masalahnya ialah apabila mereka ingin menyesuaikan Upin&Ipin dengan parti harijadi anak perempuan mereka.

Salah satu cara untuk menonjolkan anak-anak anda adalah dengan meletakkan nama anak disetiap poster  Upin & Ipin. Contohnya : Sambutan Harijadi Melissa Bersama Upin & Ipin. Tema biru serta kuning masih boleh dikekalkan.Sekiranya anda membuat kek harijadi bolehlah dibuat edible sticker dimana gambar anak anda disertakan bersama-sama gambar Upin&Ipin.

Pihak KPZ ingin berkongsi gambar-gambar yang didapati dari blog-blog di Malaysia. Disini saya sertakan juga URL blog tersebut supaya kalau ada yang interested nak tempah kek, biskut atau coklat bolehlah berhubung terus dengan pemilik blog.





http://loveliana-online.blogspot.com


http://lovelysweetcottage.blogspot.com

 KPZ juga mencadangkan tema biru kuning itu diselitkan dalam pilihan menu. Contohnya untuk mendapatkan air kuning atau biru, campurkan sprite atau7-up dengan warna tersebut. Warna kuning juga boleh didapati daripada kordial limau mandarin. 

 Agar-agar juga boleh mengunakan warna-warna tersebut. Dimana sesetengah serbuk jeli sudah mempunyai warna-warna tersebut tanpa perlu campuran warna.


Antara hiasan yang boleh dilakukan adalah pom-pom tisu yang boleh dibuat sendiri. car membuatnya adalah sangat mudah. Sila pergi ke URL ini ye http://www.youtube.com/watch?v=IhOECo-Ky-w


Pihak KPZ amat berharap sekiranya posting kali ini telah  dapat memberi cetusan idea untuk pembaca KPZ terutamanya Puan Haini dari Melaka. Selamat merancang dari kami di KPZ.